NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Jak wygląda proces realizacji naszych usług?

Przed przyjazdem techników:
  1. Kontaktujesz się z Operatorem w sprawie założenia światłowodu i ustalenia warunków umowy
  2. Operator przekazuje nam zlecenie.
  3. Przy zleceniach dla wybranych operatorów kontaktujemy się z Tobą i ustalamy termin realizacji.
  4. Uwaga: Nie przeprowadzamy wizji technicznych!
  5. Możemy potwierdzić telefonicznie lub przez SMS termin instalacji.
  1. Instalator może skontaktować się z Tobą 1-2 dni przed umówionym terminem. Potwierdzi wtedy dane i termin instalacji.
  2. Technicy nie wykonają zlecenia, jeśli faktyczny adres nie zgadza się z adresem na zgłoszeniu
  3. Na miejscu technicy będą mieli dokumenty, które należy podpisać przed rozpoczęciem instalacji.
  4. Ustalą z Tobą trase instalacji oraz przedstawią sposób wykonania przyłącza.
  5. Wykonają przyłącze, na głównej stronie znajduje się filmik przedstawiający przykładową instalację.
  6. Po instalacji dostaniesz do podpisania protokół zdawczo – odbiorczy. Zanim go podpiszesz sprawdź czy instalacja została wykonana zgodnie z ustaleniami i standardem.
Po przyjeździe techników:

Jakie i w jakim czasie wykonujemy technologie światłowodowe?

Instalacja napowietrzna:

CZAS WYKONANIA: DO 3 GODZIN

Jest to instalacja polegająca na przeprowadzeniu przewodu światłowodowego z zaplanowanego słupa drogą napowietrzną do budynku, uwzględnionego w projekcie.
Jest to instalacja polegająca na poprowadzeniu przewodu światłowodowego od zaplanowanego miejsca pod powierzchnią gruntu do budynku, uwzględnionego w projekcie na głębokości około 60cm.
Instalacja doziemna:

CZAS WYKONANIA: DO 6 GODZIN

Instalacja w budynku wielorodzinnym:

CZAS WYKONANIA: DO 3 GODZIN

Jest to instalacja w budynku polegająca na przeprowadzeniu przewodu światłowodowego z miejsca w którym są umieszczone zapasy kabli bezpośrednio do mieszkania klienta.
Czy jest możliwość zmiany technologii?
Technicy jadąc na miejsce dostają plan wykonania instalacji według projektu. O technologii jesteś informowany podczas zawierania umowy z operatorem lub podczas rozmowy z nami. Nie ma możliwości zmiany zaprojektowanej technologii.
Czas wykonania instalacji
W zależności od zakresu prac podany wyżej czas może ulec zmianie.

Kiedy są potrzebne zgody i upoważnienia?

Zgoda sąsiada na przeprowadzenie światłowodu przez jego działkę
Technicy starają się pozyskać zgodę przy pierwszej próbie realizacji, oczywiście możesz pozyskać zgodę przed wizytą, jeśli się nie uda pozyskać zgody za pierwszym razem obowiązek jej pozyskania leży po Twojej stronie.
Postaramy się znaleźć inną trasę, jeśli nie będzie alternatywy, oznacza to brak możliwości realizacji. Jeśli po czasie uda Ci się pozyskać zgodę od sąsiada, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś ponowił zlecenie u Operatora
Co jeśli aktualnie nie jest możliwe zdobycie zgody sąsiada?
Osoba obecna przy instalacji
Przy instalacji konieczna jest obecność pełnoletniej osoby, która zawarła umowę z operatorem, lub osoba pisemnie upoważniona
Dokumenty, które należy podpisać przy instalacji
Przed instalacją konieczne jest podpisanie umowy udostępnienia nieruchomości oraz umowy od Operatora, powinien ją podpisać właściciel lub osoba przez niego upoważniona. Po instalacji konieczne jest podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego.
Zgoda, którą musi podpisać sąsiad
Możesz pobrać druk, który znajduje się poniżej, lub na jego podstawie sporządzić własnoręczny dokument

Technicy

Jak rozróżnić technika NEXERY
Technicy mają identyfikator i dokumenty związane z Państwa instalacją. Mogą mieć również na sobie odblaskową kamizelkę z logiem firmy.
Nie, instalacja jest wykonywana w ramach ustalonych opłat z Operatorem. Nasi technicy nie pobierają opłat od klientów.
Czy technicy pobierają koszta związane z instalacją?
Czy technicy przycinają przeszkadzającą roślinność?
Nie, nasi technicy nie mają takich uprawnień. Po Twojej stronie jest zorganizowanie wycięcia lub przycięcia wysokiej, gęstej roślinności, która przeszkadza w poprowadzeniu światłowodu

Gdzie mogę zgłosić problem?

Zastrzeżenia co do wykonanego przyłącza
Jeśli mają państwo zastrzeżenia do wykonanej instalacji światłowodowej prosimy wysłanie SMS o treści: TAK na numer: +48799356992 (numer tylko do SMS). Zadzwonimy do państwa w celu weryfikacji. Możesz również zgłosić to za pomocą formularza umieszczonego na stronie:
Jeśli chcesz zdemontować przyłącze napisz maila pod adres: zapytaj@nexera.pl
Demontaż przyłącza
Gdzie mogę sprawdzić czy mój adres jest w zasięgu?
Możesz skorzystać z formularza, lub napisać na adres mailowy: zapytaj@nexera.pl
Możesz to sprawdzić na stronie internetowej:
Gdzie mogę zgłosić zapytanie o mój adres?
Gdzie mogę zgłosić pozostałe problemy?
Zawsze możesz napisać z pytaniem na adres mailowy: zapytaj@nexera.pl, lub zgłoś się do operatora.
Z jakim problemem mogę pójść do operatora?
Każdy problem możesz zgłosić u operatora. Przykładowo, jeśli masz problem z:
  • prędkością internetu,- kiedy usługa internetu działa, ale prędkość nie jest zgodna z zapisami umowy
  • umową i rachunkami- jeżeli rachunki lub inne warunki umowy nie są zgodne z ustaleniami ze sprzedawcą,
  • przeniesieniem urządzeń - ONT - kiedy usługa internetu działa prawidłowo, ale zachodzi potrzeba przeniesienia gniazda ONT (zakończenia linii światłowodu) w inne miejsce. Aktywacja nowej usługi nie musi być równoważna w przeniesieniem ONT w nowe miejsce, zawsze trzeba zgłosić potrzebę do operatora.